Jan Soeterbroek

Al 35 jaar een trouwe klant

Jan Soeterbroek is bijna vanaf het begin klant bij Rinus van der Meer. Wat de voormalige Telstarman ook te verbouwen had: hij koos zonder een spoor van twijfel voor Rinus, die ook altijd onmiddellijk in actie kwam.

Jan verhuisde privé nogal eens binnen Pijnacker en dan moest er altijd wel wat vertimmerd of gedaan worden. Met de Telstar betrok hij regelmatig nieuwe huisvesting. Van de Stationsstraat naar het Emmapark en van het Emmapark naar de Kerkweg, waar de boel grondig werd verbouwd. Vervolgens naar de Weteringweg op De Boezem en weer terug naar de Kerkweg waar een grootscheepse aanbouw door Rinus gerealiseerd werd.

Van de Kerkweg naar Nootdorp en vandaar naar de Boezemweg in Pijnacker, waar het vroegere pand van Drukkerij Raket zeer grondig werd verbouwd. Ook als Telstar Uitgeverij & Media langere tijd op dezelfde plek bleef zitten, noopte de ontwikkeling cq groei van het bedrijf vaak tot inpandige aanpassingen en dan kwam Rinus weer langszij met zijn mensen. Zelfs toen Jan Soeterbroek afscheid had genomen van de Telstar, was Rinus nog niet van hem af: een paar jaar terugging Jan na een eerder Guijteravontuur (ook met bouwkundige aanpassing/uitbreiding) weer de horeca in en volgde de verbouwing van het Snookercentrum Pijnacker tot Grand Café De Drie Heeren.

De Drie Heeren - page

Oneindig veel opdrachten van en voor Jan Soeterbroek. Hier wordt het Snookercentrum Pijnacker omgebouwd tot Grand Café De Drie Heeren.

Onlangs moest bij Telstar Uitgeverij weer het een en ander worden aangepast: kantine kleiner, werkruimtes groter. Natuurlijk kwam ook zoon Erhard bij Meerbouw Pijnacker uit. Rinus: “We maken vooraf altijd een prijsindicatie waarna we de werkzaamheden op regie uitvoeren. Dit houdt in dat we alle gewerkte uren en gebruikte materialen achteraf in rekening brengen. Na oplevering bleek dan dat we altijd keurig binnen de opgegeven prijsindicatie bleven. We rekenen gewoon normale eerlijke prijzen voor alles en zullen natuurlijk nooit bij een klant een euro meer rekenen dan terecht is. Ook niet bij onze trouwe klant Jan Soeterbroek.”